۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۶۰۷۸۲۰
آیت الله سبحانی:

مؤمن رابطه ای با اعمال منافقانه ندارد | از سرگذشت پیشینیان عبرت بگیریم

مؤمن رابطه ای با اعمال منافقانه ندارد | از سرگذشت پیشینیان عبرت بگیریم
حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه هیچ نقطه اشتراکی میان مؤمنان و منافقان وجود ندارد، گفت: مؤمن هیچگاه اعمالی که بوی نفاق دهد، مرتکب نمی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید ظهر امروز در شانزدهمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قران کریم که در نمازخانه مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، به تفسیر آیه 69 سوره مبارکه توبه پرداخت و گفت: خداوند در این آیه شریفه به عاقبت پیشینیان اشاره فرموده و زمینه های عصیان و نافرمانی هایشان را بیان می کند تا امت اسلام از آنها درس عبرت بگیرند.

وی با بیان اینکه خداوند به هیچ کسی ظلم نمی کند، اظهار داشت: عذاب ها و مصیبت هایی که به انسان می رسد، در حقیقت نتیجه اعمال خودش است، زیرا خداوند متعال هیچگاه از روی ظلم کسی را عذاب نمی دهد.

حضرت آیت الله سبحانی به آیه 70 سوره مبارکه توبه اشاره کرد و با اشاره به ویژگی های مؤمنان از دیدگاه قرآن کریم عنوان داشت: امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز، ایتاء زکات و اطاعت از پروردگار و رسول خدا(ص) از ویژگی های بارز مؤمنان است.

وی با بیان اینکه هیچ نقطه اشتراکی میان مؤمنان و منافقان وجود ندارد، تأکید کرد: مؤمن هیچگاه اعمالی که بوی نفاق دهد، مرتکب نمی شود؛ ذره ای از ویژگی های منافقان در ویژگی های مؤمنان وجود ندارد، زیرا کسی که ذره ای نفاق داشته باشد را نمی توان مؤمن نامید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به فضائل امیرمؤمنان(ع) گفت: ایشان پیش از بعثت تا آخرین لحظات عمر مبارک پیامبراکرم(ص)، کنار ایشان بودند و هرگز حضرت(ص) را تنها نگذاشتند؛ حضرت علی(ع) از همان دوران کودکی تحت نظارت پیامبر اکرم(ص) قرار داشتند تا برای آینده و به دست گرفتن زمام امت اسلامی تربیت شوند.

وی ادامه داد: امیرمؤمنان(ع) در همه غزوات به جز جنگ تبوک شرکت کردند و همواره پا در رکاب رسول گرامی اسلام(ع) بودندد؛ در جنگ تبوک هم که شرکت نکردند، از این جهت بود که پیامبر اکرم(ص) ایشان را در مدینه گماشتند تا شر منافقان را از سر مسلمانان کم کند./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات